NOVES DATES EXPOSICIÓ I PROJECCIÓ DOCUMENTAL DESEMBRE 2022 / MAIG 2023
GRÀCIES !!! Moltes gràcies a tothom qui ha fet possible la commemoració
1922-2022
Des de l’Associació de veïns tenim ganes de commemorar aquell 29 de juny que es va inaugurar l’estadi de futbol de Vista Alegre amb un partit de la Unió Deportiva Girona contra el Barça, que era el campió d’Espanya, amb les autoritats, la benedicció del bisbe i molta gent il·lusionada. Amb l’efemèride volem reviure la vida de 100 anys en aquest espai, ànima del barri, on a finals del 80 es va aconseguir esquivar la construcció de pisos i s’hi va urbanitzar el Parc de Vista Alegre actual.


Bressol del Girona F.C
La Unió Deportiva Girona es va arruïnar aixecant l’estadi però l’empenta futbolera va donar lloc al Girona F.C que va jugar 40 anys a Vista Alegre (amb la Guerra pel mig), abans d’anar a l’estadi actual a Montilivi. Tot aquest temps el barri de Vista Alegre va tenir molta activitat social entorn del futbol i ens agrada molt saber que som bressol de l’Orgull Gironí.
Hoquei, tennis, voleibol … Parc urbà
El Club de Tennis Girona i el Club de Hoquei Girona tenen pàgines importats de la seva història escrites al camp d’esports de Vista Alegre i el Club de Voleibol AVAP va agafar el relleu esportiu i social a principis dels 70 fins a la construcció del parc urbà. Estem recopilant imatges i testimonis de tot plegat. Si creus que tens alguna anècdota per explicar, o alguna imatge especial posa’t en contacte amb nosaltres!

Mostra – Exposició 100 anys del camp de Vista Alegre

Video Documental “100 anys del camp de Vista Alegre”
(Pre estrena 18 juny Local Social 19:30)
Estrena al Parc de Vista Alegre 19h.
Acte de descoberta de placa commemorativa
Mes informació:
Recorregut gràfic per la història del estadi gironí de Vista Alegre, des de la seva inauguració el 1922 fins al trasllat del Girona FC a Montilivi (1970). Muntatge de Jordi Curbet Hereu (fons particular)
A tots els qui heu seguit les projeccions i activitats dels #100anysVistaAlegre, recordeu que el proper dia 30 es l’últim per veure’n l’exposició a la Biblioteca Carles Rahola (c/EmiliGrahit, al 1er pis). No us ho perdeu! Obert de 10h a 20h. @ccivics_gi @bprahola
La @AAVV_Vista_Car emitirá el documental “Centenari del Camp de Vista Alegre 1922-2022”, el 15 de diciembre en el @CinemaTruffaut y una 2ª proyección en la @bprahola el día 21, donde tendrán la exposición del centenario todo el mes.
#100anysVistaAlegre
📽️📽️ Això ens fa molta il·lusió! El nostre Documental el 15 de desembre al @CinemaTruffaut! I segona projecció a la Biblioteca Carles Rahola @bprahola el dia 21, on hi tindrem l’Exposició del centenari tot el mes. Que ruli q son #100anysVistaAlegre. Va, q fem un tros de fil ⬇️
Icones del futbol a Vista Alegre q van fer gran el @GironaFC i ens han deixat aquest any q commemorem el centenari del camp. Descansin en Pau. Sempre al record. #100anysVistaAlegre
Xavi Agustí i Isidre Sala
In memoriam
Història del @GironaFC
Sentiment Gironí
🤍❤️⚽🖤
Aquesta és la placa que recorda a peu de carrer la història esportiva del barri i la ciutat. Aquí van néixer i créixer les aficions del @GironaFC i del @gironaCH. Son 💯 anys! #100anysVistaAlegre. Quans record a l’estadi de Vista Alegre 🤗
https://veinsvistalegrecarme.cat/centenari-vista-alegre/
Imatges de capçalera: Ajuntament de Girona. CRDI (Fototípia Thomas, ed.) (Narcís Sans Prats) i (Martí Massafont Costals)
Plat commemoratiu de 50è aniversari de la Inauguració el 1922 i Samarreta any 1947 del Girona FC: Imatges cedides per Albert Mateos (Fons Joan Callicó-Albert Martinez)
Estic orgullosa de la feina que feu , aniré al truffaux , tinc moltes ganes de veure el documental gràcies .