Saltar a continguts

Per veure les fotografies... Ampliar imatge Link
Excursió del diumenge 16 de març al Cap de Creus
Cap Norfeu

La ruta no té pèrdua. Només cal seguir els senyals vermells i blancs del sender de Gran Recorregut GR-92. També és coneix com a Camí de Ronda. Durant aquest tram es van trobant força cartells que ho indiquen.
Des de Cala Montjoi es pren el camí, que sempre va vorejant la costa. Passa per la Punta de la Ferrera, travessa les cales Calitjàs i Pelosa i s'enfila cap a la península de Cap Norfeu. Hi ha diversos senders que donen tota la volta al Cap Norfeu. Tots comencen i acaben en aquest mateix punt, a peu de la pista de terra. Val la pena pujar pel de la dreta, fins a la Torre de Norfeu, i seguir-lo fins al final on hi ha el Mirador de la Punta de Norfeu. El retorn es pot fer pel mateix lloc o per l'altre sender que arriba al mirador.
Una vegada a la pista forestal, cal seguir-la uns metres fins a trobar novament, a mà dreta, el GR-92. En aquest tram ja no passa arran de costa; s'endinsa pel mig del turó fins arribar a les terrasses on s'havia fet vinya. Ens portarà, de baixada, fins a la cala Jóncols.

Observacions:

- El sender de Gran Recorregut GR-92, el sender del Mediterrani, volta tot el Cap de Creus. Té però, dues variants, una per l'interior i l'altre per la costa. El que passa per la costa és el que es coneix com a Camí de Ronda. Els dos senders i el Camí de Ronda estan assenyalats amb cartells.

- La Tramuntana bufa molt sovint a tot el cap de Creus. A vegades pot resultar empipadora, però quan bufa fort és quan l'ambient està més net de núvols i els paisatges són més espectaculars.

- Al voltant del Cap Norfeu hi ha diverses coves, algunes d'elles submarines. Podem arribar a peu, però, a una de les més espectaculars. A l'inici de la península de Cap Norfeu, a tocar del cartell d'informació, hi ha una pista de terra que ressegueix part de la vessant est de la península. Quan s'acaba es transforma en un corriol. Seguint-lo durant uns metres hi ha aquesta cova, que està protegida per una paret de totxos, ja que s'hi ha viscut en diferents èpoques.

Annex: Parc Natural pdf  (pdf 2.53MB)